A web 2.0 alkalmazások lehetővé teszik a valós idejű tudásmegosztást, a kérdezést, válaszolást, a közös gondolkodást. Ezt kihasználva úgy gondolom, hogy például egy csoportmunka keretében kidolgozandó, közösen beadott projektmunka elkészítéséhez kiválóan fel tudnám használni a web 2.0-s eszközöket.
Feladat: Gyógyturizmus tantárgyból spa, wellness témakörében 3-4 fős csoportokban egy projektmunka elkészítése, beadása, végül rövid prezentálása a többiek számára.
Pedagógiai célok:
- Az online, interneten keresztüli együttműködés fejlesztése
- A csoportmunka elősegítése
- Digitális kompetenciák fejlesztése
- Az internet oktatási célú felhasználására sarkallni a diákokat
- Web alapú kreatív tevékenység fejlesztése
Webkettes kellékeink:
- Kollaboratív gondolattérkép készítése MindMeister-rel vagy Mind42-vel:
A projekt megvalósítása egy online ötletbörzével kezdődik: a téma közös átbeszélésével a részfeladatok, résztémák áttekintésével, kiosztásával.
- Az online együttműködés Skype segítségével valósulhatna meg:
Szolgáltatásai: a felhasználók közötti beszélgetés, azonnali üzenetváltásra (IM), azonnali üzenet multi-chat, akár 100 felhasználó között egyszerre, konferencia beszélgetés legfeljebb 5 felhasználó között, fájlküldési lehetőség, videokonferencia.
- A gondolattérkép felrajzolása után a munka egy megosztott Google dokumentumban folyik, amibe a tanár is bele tud nézni, így nyomon tudja követni, hogy hogyan halad a projekt, és segíteni is tudja azt.
Goolge Docs in Plain English - YouTube
A tanár feladata a csoportok folyamatos nyomon követése, a diákok támogatása, motiválása. Előzőleg fel kell mérni a diákok körében az internettel való ellátottságot, valamint azt is, hogy adottak-e olyan eszközök, mint például a mikrofon. (Ha nincsen, akkor az interneten folytatott telefonbeszélgetést felválthatja a chat, MSN – Windows Live Messenger is.)
Ugyanakkor felmerülhet a kérdés, hogy miért bonyolítsuk túl a kommunikációt az internet bevonásával, hiszen a diákok az iskolában, vagy órák után is megbeszélhetnék a feladatot. Erre a válasz az, hogy a diákok így gyakorolhatják a technikai eszközökkel támogatott kollaborációt. A tanár pedig így talán jobban tudja követni, hogy ki mivel járul hozzá pontosan a közös projektmunka elkészültéhez, és az online gondolattérkép felrajzolása is egyszerűbb, hatékonyabb a papíron készülő változatnál.
1 megjegyzés:
S ahogy a tesztnél is írtad, angolosok előnyben..viszont az utolsó gondolatod - bizony bennem is megfogalmazódott, s néha úgy érzem nem az internetes, hanem éppen a természetes - vagy mára inkább klasszikus jelzővel azonosítható kommunikációt kellene tanítanunk...De távol áll tőlem, hogy ezért az internetet okoljam.
Megjegyzés küldése